ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΔΙΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ - ΓΕΝΕΘΛΙΟI ΧΑΡΤΕΣ ΤΟΥ 1856 - ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ - Μέρος 1

Ο ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΤΛΑΝΤΑ (BOOKER T WASHINGTON) - BUFFALO SOLDIERS (HENRY OSSIAN FLIPPER)

του Μάνου Ιωάννου

Μετά τη λήξη του εμφυλίου πολέμου και την απελευθέρωση των δούλων στις ΗΠΑ, ακολούθησε η περίοδος της Ανασυγκρότησης (1865-1876). Με τη συναίνεση του Βορρά που είχε μεν ταχθεί υπέρ της κατάργησης της δουλείας, αλλά όχι και της κατάργησης των φυλετικών διακρίσεων, οι πολιτείες του Νότου καθιέρωσαν ένα θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι Αφροαμερικανοί μπορεί να ήταν τυπικά απελευθερωμένοι, αλλά στην ουσία στερούνταν κάθε βασικό δικαίωμα ελευθερίας. Οι νόμοι του Jim Crow (1884) είχαν επιβάλλει τον φυλετικό διαχωρισμό στα σχολεία, τα μέσα μεταφοράς, τους δημόσιους χώρους και δομές. Διάφορες πολιτειακές τροπολογίες και ψηφίσματα στερούσαν από τους «ελεύθερους» μαύρους τα εκλογικά ή επαγγελματικά τους δικαιώματα. Όσοι ύψωναν φωνές διεκδίκησης, αντιμετώπιζαν την Κου-Κλουξ-Κλαν, την White League, τους Red Shirts και μικρότερες ομάδες που με πρόσχημα την απόπειρα φόνου ή βιασμού προχωρούσαν σε «αυτοδικίες» κρεμώντας ή καίγοντας μαύρους δημόσια, πυροβολώντας, πετώντας τους από γέφυρες ή σέρνοντάς τους από αυτοκίνητα (λιντσάρισμα).

Καθώς τα λιντσαρίσματα είχαν κορυφωθεί υπό τον φόβο μιας μαζικής εξέγερσης και την πρόθεση της βίαιης καταστολής της, στις 18 Σεπτεμβρίου 1895, στην Ατλάντα της Τζόρτζια έγινε μια ομιλία για τη θέση και τις προοπτικές των Αφροαμερικανών στην  κοινωνία των ΗΠΑ που έχει αναγνωριστεί ως μια από τις πιο σημαντικές και με μεγαλύτερη επιρροή ομιλίες στην αμερικανική ιστορία. Το κοινό αποτελούνταν κυρίως από λευκούς και ομιλητής ήταν ο παιδαγωγός Booker Τ. Washington. Ο Washington, αν και είχε γεννηθεί σκλάβος στις 5 Απριλίου το 1856 στη Βιρτζίνια (Rocky Mount, ώρα 14:15, σύμφωνα με το astrodata, με βαθμό αξιοπιστίας DD) κατάφερε να μορφωθεί λόγω της αγάπης του στο διάβασμα και τα βιβλία και από τα είκοσι πέντε του (04/04/1881) έγινε διευθυντής του ιστορικού «μαύρου» Πανεπιστημίου Tuskegee Institute της Αλαμπάμα - ένα από τα ιδρύματα του Νότου που παρείχαν ανώτερη εκπαίδευση στους Αφροαμερικανούς που δεν είχαν πρόσβαση στα ιδρύματα των λευκών – και το οποίο υπήρξε για τρεις δεκαετίες η βάση για τους αγώνες του υπέρ της χειραφέτησης των μαύρων.

Ο Booker στην ομιλία του δεν αμφισβήτησε τους νόμους του Jim Crow, ούτε τις μεθοδεύσεις αποκλεισμού των Αφροαμερικανών από τους εκλογικούς καταλόγους, δηλαδή τήρησε μια συναινετική στάση ως προς τον καθιερωμένο φυλετικό διαχωρισμό της εποχής του προτείνοντας μια δέσμη μέτρων βελτίωσης των συνθηκών της μαύρης κοινότητας. Οι εκπρόσωποι της εκκλησιαστικής ηγεσίας, οι πολιτικοί και οι έστω και κατ’ επίφαση φιλάνθρωποι λευκοί ακροατές του, ήταν με την σειρά τους υποχρεωμένοι να συναινέσουν πως, εφόσον και οι δύο πλευρές συμφωνούσαν πως οι μαύροι δεν είναι ίσοι με τους λευκούς, τουλάχιστον ας έχουν το δικαίωμα να προοδεύσουν μέσω της σχολικής εκπαίδευσης, της τεχνικής κατάρτισης, της προσφοράς θέσεων εργασίας και της επιχειρηματικότητας.

 Όπως είναι φυσικό, αυτή η «νοοτροπίας δούλου» στάση του B.T. Washington έβρισκε ριζικά αντίθετες τις μαύρες κοινότητες του Βορρά που υποστήριζαν πως οι Αφροαμερικανοί όφειλαν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους μέσω του ακτιβισμού και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Ο εκπρόσωπός τους, William E.B. Du Bois, ονόμασε τον B.T. Washington «το παιδί για όλες τις δουλειές (The Great Accommodator) των λευκών». Παρ’ όλα αυτά, ο Washington παρέμεινε πιστός στη συντηρητική στάση του «Συμβιβασμού της Ατλάντας» (Atlanta Compromise) υποστηρίζοντας πρώτον πως μια ευθεία αντιπαράθεση με τους λευκούς του Νότου θα οδηγούσε σε μαζικές σφαγές των μαύρων και, δεύτερον, πως αν η μαύρη κοινότητα συνεργαζόταν παίρνοντας με το μέρος της «πλούσιους λευκούς», θα έκαμπτε τον ρατσισμό μακροπρόθεσμα. 

Με την εθνική απήχηση που είχε η ομιλία του, κέρδισε πολύ ισχυρούς  χρηματοδότες, την προσοχή της λευκής ελίτ –συμπεριλαμβανομένων των προέδρων των ΗΠΑ- και την προώθηση των απόψεών του από τα μέσα ενημέρωσης. Κινητοποίησε φιλανθρωπικά δίκτυα και ταμεία που υποστήριξαν ένα σύστημα «ταχείας παραγωγής δασκάλων», παρόμοιο με την εισαγωγή της αλληλοδιδακτικής μεθόδου στα χρόνια του Καποδίστρια στην Ελλάδα: απόφοιτοι δάσκαλοι «μαύρων ιδρυμάτων» γυρνούσαν πίσω σε χρηματοδοτούμενα σχολεία στις αγροτικές περιοχές καταγωγής τους για να εξαλείψουν τον αναλφαβητισμό – σχολεία που μακροπρόθεσμα έφτασαν τις 5.000, στα οποία θα πρέπει να προστεθεί ο πρωτότυπος θεσμός των «κινητών σχολείων», ιδρύματα γεωργικής κατάρτισης και, ακόμη, η προσπάθεια εξάλειψης του αναλφαβητισμού της αφρικανικής διασποράς με διεθνείς συνεργασίες, όπως της γερμανικής κυβέρνησης. Το 1905 υλοποίησε έναν επιπλέον στόχο του ιδρύοντας την National Negro Business League (το «Negro» εξαλείφτηκε το 1966), ενός οργανισμού που προωθούσε -και εξακολουθεί να προωθεί- τα επιχειρηματικά συμφέροντα των Αφροαμερικανών και μέσα σε μια δεκαετία αριθμούσε 600 παραρτήματα σε 34 Πολιτείες. Συγχρόνως, παρά τη μετριοπαθή στάση που τηρούσε στη δημόσια εικόνα του, δρώντας παρασκηνιακά συνέβαλε ουσιαστικά και με κρυφές χρηματοδοτήσεις στις ολοένα αυξανόμενες νομικές διεκδικήσεις κατά του αποκλεισμού των Αφροαμερικανών από τους εκλογικούς καταλόγους. Μετά τον θάνατό του (14/11/1915) ο απολογισμός της στάσης του από τους θεωρητικούς του αφροαμερικανικού κινήματος υπήρξε οξύς και αρνητικός, αλλά επαναπροσδιορίστηκε από πιο πρόσφατες μελέτες των αρχών του αιώνα μας που αναγνωρίζουν την πολύτιμη συμβολή του στη χειραφέτηση των Αφροαμερικανών. Ο επαναπροσδιορισμός οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι ηγέτες του αφροαμερικανικού κινήματος του Βορρά δεν είχαν βιώσει από κοντά την εξαθλίωση των φτωχών μαύρων αγροτών του Νότου, ενώ ο Booker Washington ήταν ένας από αυτούς και με τη στάση του έθεσε σε άμεση προτεραιότητα τις ανάγκες τους. Επίσης, η επιδίωξη από μέρους του της οικονομικής ανεξαρτησίας των μαύρων του Νότου θεμελίωσε και την πολιτική τους ανεξαρτησία. Τέλος, η διαφωνία Washington - Du Bois ώθησε τους Αφροαμερικανούς σε μια διαλεκτική αντιπαράθεση δεκαετιών που μακροπρόθεσμα ωφέλησε το κίνημά τους. 

Καθώς η γέννηση του B. T. Washington σφραγίζεται από ολική έκλειψη ηλίου (1) , το πρώτο που θα έπρεπε να ειπωθεί είναι πως από αστρολογικής άποψης θεωρείται κατάλληλος να παρέμβει στο status quo της εποχής του, ίσως ακόμα και ως μοιραίος ή καρμικός - εκπρόσωπος της γενιάς του (2). Μάλιστα, γεννήθηκε όσες ώρες χρειάστηκε η Σελήνη για να έρθει σε σύνοδο με τον Βόρειο Δεσμό της έκλειψης, τονίζοντας την ανάγκη του για πρωτοβουλία και παρέμβαση (Κριός) και την εξισορρόπησή της με την εγγενή τάση αποφυγής συγκρούσεων (Νότιος στον Ζυγό).

Σε επίπεδο γενιάς, η δυναμική της συνόδου Δία - Ποσειδώνα του 1856 πρέπει αρχικά να συσχετιστεί με τις όψεις της με τους αργούς πλανήτες. Το εξάγωνο με τον Ουρανό θέτει ένα πλαίσιο δυνητικής συνεργασίας ιδεαλισμού από τη μία και καινοτομίας ή επανάστασης από την άλλη, υπό ζωδιακές προϋποθέσεις όμως: μπορεί ο ιδεαλισμός του Δία - Ποσειδώνα στους Ιχθείς να έχει μέγιστη δυναμική, αλλά η επανάσταση του Ουρανού από τον Ταύρο θα μπορούσε να ονομάζεται και «επανάσταση εκ του ασφαλούς», όπως δηλαδή την άσκησε στην πράξη ο Washington. Εξάλλου, ο ιδεαλισμός του Δία – Ποσειδώνα έρχεται σε ασυμφωνία (μισό τετράγωνο) με τον επιπλέον υλιστικό και δυσκίνητο Πλούτωνα, επίσης από τη θέση του Ταύρου: εκείνη την εποχή διοχέτευε ακόμη την αργή και επίμονη ενέργειά του στην αντιμετώπιση των προκλήσεων και ανακατατάξεων της βιομηχανικής επανάστασης.

Ακόμη περισσότερο, η στάση της ηγετικής μορφής του αφροαμερικάνικου Νότου πλαισιώνεται από το τετράγωνο του Κρόνου που «ελέγχει» τη σύνοδο Δία – Ποσειδώνα σε πολλούς από τους χάρτες της γενιάς του. Ειδικά η συγκεκριμένη γενιά, ευνοείται από τη θέση του Κρόνου στους Διδύμους, αποφεύγοντας σημαντικά τον κίνδυνο αυτός ο έλεγχος να καταντήσει δογματισμός ή/και ισχυρογνωμοσύνη, τα μεγάλα ελαττώματα του Κρόνου. Στις σκληρές όψεις πλανητών αναγνωρίζουμε ως «διέξοδο» ή «διευκόλυνση» τα τρίγωνα ή εξάγωνα που τυχόν σχηματίζονται με κάποιον τρίτο πλανήτη. Όπως θα δούμε και σε άλλους χάρτες του 1856, το τετράγωνο με τον Κρόνο μάλλον θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με παρόμοιο τρόπο, ως διέξοδος δηλαδή - «έλεγχος» είναι καλύτερος όρος μιας και αφορά τον Κρόνο - σε μια όψη τόσο «θετική» (ειδικά στον χάρτη του Washington που συμμετέχουν και η Αφροδίτη και ο Ερμής) που «ανεξέλεγκτη» ίσως κινδύνευε να παρασυρθεί σε υπερβολικό ενθουσιασμό, ευπιστία, διασκορπισμό, θυματοποίηση, ουτοπία (3). Το παραπάνω δεν βρίσκει σύμφωνες τις ερμηνείες της Κοσμοβιολογίας όπου για τη συμμετοχή του Κρόνου στον άξονα Δία – Ποσειδώνα γίνεται λόγος για σχέδια που οδηγούν στο τίποτα, έλλειψη αυτοπεποίθησης, κατάρρευση του ιδεαλισμού, λανθασμένες ελπίδες, αυταπάτες (Ebertin, Noel Tyl), εκτός από μία από τις ερμηνείες του John Sandbach (4) : «η ανάγκη να είναι κανείς υπομονετικός, προσεκτικός, μετρημένος, εάν θέλει να πραγματοποιήσει τα ιδανικά του». 

Η ομιλία στην Ατλάντα συμπίπτει με τις «διελεύσεις της μέσης ηλικίας» για τον Washington. Θα δούμε και σε άλλους εκπρόσωπους της γενιάς του 1856 να καλούνται να κάνουν μια κρίσιμη επιλογή την συγκεκριμένη περίοδο. Είναι η περίοδος που ο σαραντάρης υποβάλλεται σ’ έναν απολογισμό ζωής, «ποιος είναι», τι κατάφερε, περίοδος που χαρακτηρίζεται από ένταση, αμφιβολίες ή απογοήτευση που προκαλεί ο απολογισμός. Ευάλωτος όπως είναι, υπό την επήρεια του πρώτου τετραγώνου του Ποσειδώνα μπορεί να βασιστεί παραπάνω απ’ όσο θα έπρεπε στη διαίσθηση ή τα όνειρα και, υπό την επιρροή της αντίθεσης του Ουρανού, στην παρόρμηση. Το αν θα κάνει λανθασμένη ή επικίνδυνη επιλογή ή όχι, εξαρτάται από το πόσο ρεαλιστικά εκτιμά τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει και την ικανότητά του να τις ελέγχει συνειδητά.


Με δεδομένη την έκλειψη στη γέννηση του B.T. Washington, δεν αποτελεί έκπληξη πως η ιστορική ομιλία του συνέπεσε επίσης με μερική ηλιακή έκλειψη (αποτυπώνεται στον εξωτερικό χάρτη του tri-wheel) που, πράγματι, και έναν νέο ιστορικό κύκλο σηματοδοτεί και μια απώλεια, τη θυσία δηλαδή του οράματος της δικαιοσύνης και της ισότητας. Είχαν προηγηθεί μία μερική ηλιακή στις 20 Αυγούστου στον Ωροσκόπο του Booker και μία ολική σεληνιακή στις 4 Σεπτεμβρίου στον έβδομο οίκο του με το Μεσουράνημα της έκλειψης σε σύνοδο ανοχής δύο μοιρών με τον Ποσειδώνα – Αφροδίτη του.
 Οι χάρτες της έκλειψης της 18ης Σεπτεμβρίου και του γενέθλιου του Washington συντονίζονται εντυπωσιακά: Τα Μεσουρανήματα των δύο χαρτών είναι σε σύνοδο με τον Ουρανό και σε σχέση συμβιβασμού (αντίθεση) μεταξύ τους. Από τη μια ο Ουρανός (κυβερνήτης Ωροσκόπου) στον Σκορπιό, αποφασιστικός, σκληρός, έτοιμος να παλέψει για τα ιδανικά του μέχρι τέλους ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο κι από την άλλη ο Ουρανός σε πτώση που δεν θέλει να διακινδυνέψει τα έστω και ελάχιστα κεκτημένα του. H ακμή εβδόμου - η ακμή των διμερών σχέσεων – της έκλειψης και του προοδευμένου χάρτη του Washington βρίσκονται με σύνοδο του Δία σε ζώδια της φωτιάς υποστηρίζοντας με τρίγωνο η μία την άλλη. Η Αφροδίτη που συμμετέχει στην έκλειψη «γειώνει» από την Παρθένο με αντίθεση απόλυτης ακρίβειας τον γενέθλιο Ερμή του Washington και ο προοδευτικός του Ερμής επηρεάζεται από τον Πλούτωνα. Ο Άρης της έκλειψης στον Ζυγό, σε απόλυτη συμφωνία με τον προοδευμένο του Άρη ως προς την ανάληψη διπλωματικής δράσης, τάση που ενισχύει και η προοδευμένη Σελήνη που μόλις μπήκε στον Ζυγό.

Η ίδια η έκλειψη από την Παρθένο έρχεται σε αντίθεση με τη γενέθλια πολυαστρία του Washington στους Ιχθείς σε σχηματισμό μεταβλητού Ταυ-τετραγώνου με κορυφή τον γενέθλιο Κρόνο. Στο ένα άκρο του άξονα η μέγιστη ενσυναίσθηση στον πόνο του συνάνθρωπου, η ανάγκη της προσφοράς, η ανάγκη να αγωνιστείς για τα πιστεύω σου, για τα δικαιώματα τα δικά σου και των γύρω σου. Στο άλλο άκρο η ευθύνη της διεκπεραίωσης, η ρεαλιστική εκτίμηση και η ανάλυση των δεδομένων, η πρακτικότητα. Στην κορυφή ο Κρόνος στους Διδύμους, προσεκτικός, ψύχραιμος, αλλά και κοινωνικός, προσαρμοστικός. Η εξισορρόπηση – ο «συμβιβασμός» στην προκειμένη περίπτωση – είναι μια δύσκολη υπόθεση για τα μεταβλητά ζώδια, αλλά πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Κρόνου: «Προχωρήστε αργά, για να αποφευχθεί μια σκληρή, λευκή αντίδραση».



We Negroes had little, at the turn of the century, to help sustain our faith in ourselves except the pride that we took in the 9th and 10th Cavalry, the 24th and 25th Infantry   -   Rayford Logan, Αφροαμερικανός ιστορικός και  ακτιβιστής, γεννημένος το 1897

Stolen from Africa, brought to America / Fighting on arrival, fighting for survival – Bob Marley, από το τραγούδι  Buffalo Soldier

Henry Ossian Flipper (21/03/1856, Thomasville, Georgia, ΗΠΑ)

Ο Booker T. Washington ήταν ο πρώτος Αφροαμερικανός που απεικονίστηκε σε γραμματόσημο (07/04/1940). Ο συνομήλικός του Henry Ossian Flipper, κι αυτός γεννημένος σκλάβος, ήταν ο πρώτος Αφροαμερικανός αξιωματικός του στρατού των ΗΠΑ. Η σύνοδος Δία – Ποσειδώνα και ο Ουρανός του βρίσκονταν σε σχηματισμό Yod με κορυφή τον Άρη. Το 1873, όταν ο Ήλιος του από πρόοδο βρέθηκε σε αντίθεση με τον γενέθλιο Άρη ενεργοποιώντας  το Yod, εισήχθη στην Στρατιωτική Ακαδημία West Point των ΗΠΑ μαζί με άλλους τέσσερις Αφροαμερικανούς. Ήταν ο μόνος από την μικρή ομάδα μαύρων δόκιμων αξιωματικών που άντεξε τα καψόνια και το bulling - όπως θα λέγαμε σήμερα - από τους λευκούς συμφοιτητές του και αποφοίτησε το 1877 με τον βαθμό του ανθυπολοχαγού. Τοποθετήθηκε στο θρυλικό 10ο σύνταγμα Ιππικού που το συγκροτούσαν αποκλειστικά μαύροι στρατιώτες, οι «buffalo soldiers».
 Έτσι ονομάστηκαν οι μαύροι στρατιώτες του 9ου, 10ου συντάγματος Ιππικού και 24ου, 25ου Πεζικού που σχηματίστηκαν από ψήφισμα του Κογκρέσου το 1866 με τη λήξη του εμφυλίου πολέμου για να απορροφήσουν τους 180.000 μαύρους που πολέμησαν στον εμφύλιο με υπόσχεση την απελευθέρωσή τους από τη δουλεία. Σκοπός των συγκεκριμένων μονάδων ήταν να διευκολύνουν την επέκταση των συνόρων των ΗΠΑ προς τη Δύση και τον αποικισμό των λευκών συμπατριωτών τους. Το ίδιο ψήφισμα απαιτούσε να βρίσκονται υπό την ηγεσία λευκών αξιωματικών. Πολέμησαν και εκτόπισαν φυλές αυτοχθόνων ινδιάνων και συμμορίες παράνομων έμπορων και ληστών, προστάτευαν τα καραβάνια, το ταχυδρομείο, τα τρένα, τα κοπάδια, έχτισαν δρόμους για τους άποικους μεταφορικά και κυριολεκτικά. Αργότερα συνέχισαν στον Ισπανοαμερικανικό και στον πόλεμο των ΗΠΑ με τις Φιλιππίνες. Παρά τα γερασμένα άλογα, τον φθαρμένο εξοπλισμό και τις ελλιπείς προμήθειες που τους δόθηκαν, διακρίθηκαν για την πειθαρχία και το θάρρος τους (οι μονάδες κατέχουν συνολικά 14 μετάλλια τιμής). Την εποχή που ένας στους τρεις αμερικανούς στρατιώτες λιποτακτούσε, οι μονάδες τους είχαν το χαμηλότερο ποσοστό λιποταξίας και επίσης, ήταν «καθαρές» από αλκοολισμό, τη μάστιγα των λευκών στρατιωτών.  Ονομάστηκαν buffalo soldiers από τους ινδιάνους  των πεδινών περιοχών λόγω του θάρρους και της αντοχής τους ή/και λόγω των φυσικών τους χαρακτηριστικών. Ο Bob Marley που τους τίμησε ως πρόγονους των Rastafari, συσχετίζει στο τραγούδι του το πυκνό μαύρο τους μαλλί που είτε πλεγμένο κοτσίδες είτε ατημέλητο, με τις χαρακτηριστικές άγριες τούφες στο κεφάλι του αμερικάνικου βούβαλου.
Ο Flipper ηγήθηκε ως ο πρώτος μαύρος αξιωματικός των buffalo και διακρίθηκε στους πολέμους κατά των Απάτσι. Επειδή ήταν ειδικευμένος και ικανός μηχανικός, ανέλαβε την εγκατάσταση τηλεγραφικών γραμμών και την επίβλεψη κατασκευής δρόμων. Στο οχυρό Fort Still της Οκλαχόμα κατασκεύασε μια τάφρο αποχέτευσης για την πρόληψη της εξάπλωσης της ελονοσίας, γνωστής  μέχρι σήμερα με την ονομασία «Flipper’s Ditch». Το 1881, ενώ υπηρετούσε στο Fort Davis του Τέξας, ο νέος διοικητής του τον συνέλαβε με την κατηγορία για υπεξαίρεση ποσού που θα αντιστοιχούσε σήμερα σε κάτι παραπάνω από πενήντα δολάρια (o Flipper κατόπιν διαταγής είχε παραλάβει το ταμείο προμηθειών κι όταν διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το μικρό έλλειμμα, το απέκρυψε φοβούμενος πως θα κατηγορηθεί). Μέσα σε τέσσερις μέρες οι στρατιώτες του συντάγματος και ντόπιοι πολίτες συγκέντρωσαν αναμεταξύ τους το ποσό που έλειπε και το επέστρεψαν στον διοικητή για να αναιρεθεί η κατηγορία που θεωρούσαν στημένη. Στο στρατοδικείο απαλλάχτηκε από την κατηγορία της υπεξαίρεσης, αλλά διατυπώθηκε η κατηγορία ψευδούς αναφοράς βάσει της οποίας κρίθηκε ακατάλληλος για «officer and gentleman» και αποστρατεύτηκε. Μετά από αυτό πέρασαν άλλα πέντε χρόνια μέχρι να αποφοιτήσει άλλος μαύρος αξιωματικός από το West Point το 1887, αποφοίτησε άλλος ένας το 1889 και χρειάστηκαν άλλα πενήντα χρόνια για τον επόμενο. Ο Flipper συνέχισε σε όλη του τη ζωή τις προσπάθειες για επανεξέταση του στρατοδικείου και αποκατάσταση του βαθμού του. Μετά τον θάνατό του το αίτημα συνεχίστηκε από τους απογόνους του και το 1999, 118 χρόνια μετά τον θάνατό του, ο πρόεδρος Κλίντον εξέδωσε πλήρη χάρη ζητώντας συγγνώμη εκ μέρους των ΗΠΑ. Τη μέρα της ανακοίνωσης (19/02/1999) ο διελαύνων Δίας ήταν σε σύνοδο ακριβείας με τον Ήλιο του χάρτη του Flipper στην πρώτη μοίρα Κριού.

[1] 05/04/1856, 15,38’ Κριού, τοπική ώρα Virginia 05.25.55’’ π. μ., Ωροσκόπος 2,45΄Αιγόκερου.
[2] Βλ., Β. Παπαδολιάς, Ο άξονας των προγενέθλιων εκλείψεων και η αλληλεπίδραση ανθρώπου και «φυλής», newageastrologymagazine.com/tag/ εκλείψεις
[3] Θα έπρεπε πάντως να αναφερθεί πως το ότι ο B.T.W. χήρεψε δυο φορές μέσα σε μια επταετία στη ζωή του μπορεί να συνδεθεί και με το εν λόγω τετράγωνο.
[4] http://johnsandbach.net/astrology/JupiterNeptunemidpoint/?dropdown=Jupiter&dropdown2=Neptune

Πηγές (ό,τι δεν αναφέρεται στις σημειώσεις)
Wikipedia
https://afro.com/the-great-debate-booker-t-washington-vs-w-e-b-du-bois/
https://blackexcellence.com/booker-t-washington-vs-web-dubois/
https://www.researchgate.net/publication/236781416_The_Fall_of_a_Black_Army_Officer_Racism_and_the_Myth_of_Henry_O_Flipper_review
https://www.archives.gov/exhibits/featured-documents/henry-flipper

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H BABY M ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ – ΟΥΡΑΝΟΥ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ SAMUEL BECKET