Αρης εκτός ορίων - το 38άρι του W. Burroughs

 

του Μάνου Ιωάννου

Ρώτησαν κάποτε τον William Burroughs[1] αν θα συνέχιζε να γράφει στην περίπτωση που θα ήταν ναυαγός σε ένα έρημο νησί, γνωρίζοντας πως κανείς δεν θα διάβαζε τα γραπτά του. Εκείνος αποκρίθηκε: «Η απάντησή μου είναι εμφατική: Ναι, θα συνέχιζα να γράφω για να έχω συντροφιά. Επειδή δημιουργώ έναν κόσμο φανταστικό – πάντοτε είναι φανταστικός – όπου θα μου άρεσε να ζω[2]». Ειλικρινής δήλωση ενός ανθρώπου που ο γενέθλιος χάρτης του έχει τόσο μοναδικά τονισμένο τον 12ο οίκο:  Ήλιος - Αφροδίτη  σε σύνοδο, Ερμής στην έξαρσή του, κυβερνήτης Μεσουρανήματος (Δίας) και κυβερνήτης Ωροσκόπου (Ουρανός) σε κρίσιμη μοίρα, κυριαρχία και τελική χορηγία όλων των πλανητών του χάρτη.

Εκτός από τη δημιουργία φανταστικών (και, για πολλούς, προφητικών) κόσμων και τη διαβίωση σε αυτούς, ο Burroughs επαλήθευσε και άλλες από τις παραδοσιακές ερμηνείες του 12ου οίκου κινούμενος στον υπόκοσμο, ζώντας  ατέλειωτες νύχτες παρέα με παράνομους και περιθωριακούς. Υπήρξε επίσης συχνός επισκέπτης σε ψυχιατρεία και κρατητήρια. Διένυε μεγάλες περιόδους εκούσιας απομόνωσης, τον ενδιέφερε η μεταφυσική και προς το τέλος της ζωής του ασχολήθηκε με τον σαμανισμό. Ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο πρέπει να έχουν πάρει περισσότερες ουσίες και σε τέτοια ποικιλία και διάρκεια, όσο αυτός: ξεκίνησε οπιούχα στα δεκατρία του με τη συνδρομή της οικιακής βοηθού, το γύρισε γρήγορα στην ηρωίνη που κατάφερε να τη συνεχίσει μέχρι τα ογδόντα τρία του που πέθανε, υπήρξε ιδιοκτήτης μιας τεράστιας φάρμας καλλιέργειας φούντας και εν τω μεταξύ κατά καιρούς έκανε διαλείμματα με παράγωγα κωδεΐνης, ψυχεδελικά, μεσκάλ και άλλα. Μια τελευταία λεπτομέρεια: Ο Burroughs, μέσω της σχέσης του με τον Robert Barlow που δίδασκε πολιτισμό των Mayas στο Μεξικό, συνδέθηκε και με τον μοναδικό συγγραφέα που θα μπορούσε να διεκδικήσει προγενέστερα την πρωτοκαθεδρία του 12ου οίκου, τον H.P. Lovecraft.

Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό μοναδικότητας του χάρτη είναι το ότι δεν υπάρχει ούτε ένας πλανήτης ή σημείο του στη γη, μα και το νερό ή η φωτιά είναι ελάχιστα - σαν να λέμε «όλα στον αέρα» κι ο Ουρανός στο τιμόνι. Η υδροχοϊκή αυτή υπεροχή αντικατοπτρίζεται (εκτός των άλλων) στο σοκ που προκάλεσε το Naked Lunch (1959)[3]: οι εκδότες που τόλμησαν ή επιχείρησαν να δημοσιεύσουν αποσπάσματα κρίθηκαν ένοχοι για διανομή άσεμνου και προκλητικού υλικού, ο Burroughs οδηγήθηκε στα δικαστήρια και έπειτα από επτά χρόνια δικών η κυκλοφορία του μυθιστορήματος επιτράπηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο της Μασαχουσέτης το 1966, μια ιστορική απόφαση για την  αμερικανική λογοκρισία. 

Απέναντι από την πολυαστρία του 12ου, στην άλλη μεριά της τραμπάλας, η σύνοδος Σελήνης – Κρόνου στην ακμή του 4ου οίκου προδιαγράφει μοναξιά και συναισθηματικό πόνο προερχόμενο από την οικογένεια, όπως όταν έχασε το γιο του William (3/4/1981) με ενεργοποίηση από προοδευμένο Ωροσκόπο στις 11ο, 05΄ Διδύμων. Η ίδια όψη εξηγεί και το πώς ένας ανυποχώρητος Junkie[4] υπήρξε  εμβληματικός, ιδιοφυής συγγραφέας.

Πρώτον, η συγκεκριμένη θέση της Σελήνης προδιαγράφει  οικονομική στήριξη και ασφάλεια που παρέχει η οικογένεια ως αναπλήρωση του συναισθηματικού κενού ή  της υποχρέωσης να «σηκώσει» ο νεαρός William το βάρος της οικογενειακής παράδοσης (σύνοδος με Κρόνο). Οι Burroughs εμπορεύονταν τις μηχανικές αριθμομηχανές (Adding Machine), απαραίτητες για τους λογιστικούς υπολογισμούς των επιχειρήσεων της εποχής και είχαν την τύχη να πουλήσουν τα δικαιώματά τους λίγο πριν το κραχ του ‘29. Από το υψηλότατο κέρδος που αποκόμισαν οι γονείς του παραχώρησαν μετά την αποφοίτησή του ένα σταθερό μηνιαίο επίδομα διακοσίων δολαρίων - αντίστοιχο  σήμερα με πάνω από 3.000. Ο Burroughs θα μπορούσε  να γράφει και να αλλάζει τόπους κατοικίας ανά τον κόσμο (άλλη μια ισχυρή τάση της Σελήνης του) χωρίς να τον απασχολεί ο βιοπορισμός.

Δεύτερον και πιο ουσιαστικό, βασική τάση της Σελήνης στους Διδύμους είναι η επικοινωνία. Το έργο του Burroughs, εξ ολοκλήρου αυτοβιογραφικό, αποτελεί την έκφραση σε λεκτικό επίπεδο των συναισθημάτων και των εμπειριών του. Ο Κρόνος με τη σειρά του περιορίζοντας την αναποφασιστικότητα και τις δυνάμει ζωδίου επιπολαιότητες της Σελήνης παράσχει στην διαδικασία της έκφρασης τον αυτοέλεγχο, τη συγκέντρωση, την οργάνωση, την αποστασιοποίηση από τα βιώματα όσο βαριά κι αν είναι («στη βαθιά λύπη δεν υπάρχει χώρος για συναισθηματισμούς», όπως ο ίδιος είχε δηλώσει). Πρόκειται δηλαδή για μια όψη διανοητικής πειθαρχίας που βρίσκει την έκφρασή της στον ιδιωτικό χώρο του συγγραφέα. Υπό αυτή την έννοια δεν αποτελεί έκπληξη (τουλάχιστον από αστρολογικής άποψης) πως «ρύθμιζε με ακρίβεια την καθημερινή ζωή του, εκτός από τα βράδια, και διέθετε ένα απίστευτο αρχείο που διατηρούσε σε απαράμιλλη τάξη. Δημιουργούσε φακέλους για όλους τους χαρακτήρες των βιβλίων του, στα πρότυπα των φακέλων της αστυνομίας, όπως έλεγε χλευαστικά. Πίστευε στη συνεργασία της επιστήμης με τη δημιουργική φαντασία και ισχυριζόταν ότι στο μέλλον οι επιστήμονες θα έπρεπε να είναι πιο δημιουργικοί και οι δημιουργοί καλύτερα καταρτισμένοι επιστημονικά.[5]»

 

Όταν τον κήδεψαν (02/08/1997), οι φίλοι του έβαλαν στη μια τσέπη του σακακιού του την πένα του, ένα σακουλάκι φούντα πρώτης ποιότητας και μια δόση ηρωίνης. Βάσει των βιογραφικών πληροφοριών που αναφέρθηκαν ως τώρα, ούτε αυτό αποτελεί έκπληξη. Στην άλλη τσέπη τού έβαλαν το αγαπημένο του τριανταοχτάρι. Για όσους τον γνώριζαν, ήταν επίσης αναμενόμενο. Από τη συλλογή του ογδόντα  όπλων πρώτης τάξεως, ο «Snubbie[6]», όπως συνήθιζε να το ονομάζει ο Burroughs, ήταν διαχρονικά το αγαπημένο του – ακόμη και οι συμφοιτητές του στο Harvard τον θυμούνταν ως έναν μοναχικό, εσωστρεφή νεαρό που  στον ελεύθερό του χρόνο ασχολούνταν με το τριανταοχτάρι του (και μια νυφίτσα που είχε για κατοικίδιο). Αυτή η πτυχή του κορυφαίου εκπρόσωπου της γενιάς των Beat, από αστρολογικής άποψης παραπέμπει στην αναλυτική εξέταση του γενέθλιου Άρη του.

Ένας πλανήτης προμηνύει ασυνήθιστη συμπεριφορά όταν στον γενέθλιο χάρτη βρίσκεται σε αναδρομή ή όταν είναι άνοπτος, όταν δηλαδή δεν τον συνδέει πτολεμαϊκή όψη με κάποιον από τους υπόλοιπους πλανήτες. Τέλος, το κυριότερο, όταν είναι «εκτός ορίων», δηλαδή όταν υπερβαίνει σε απόκλιση τη μέγιστη απόσταση  των 23ο, 26΄, 22΄΄ μεταξύ του Ισημερινού  και της φαινομενικής τροχιάς που διαγράφει ο Ήλιος κατά την περιφορά του στην εκλειπτική. Αυτό μπορεί να συμβεί στα ζώδια που βρίσκονται στο μέγιστο πλάτος της εκλειπτικής, δηλαδή στον άξονα Καρκίνου – Αιγόκερου και, λιγότερο συχνά, στον άξονα Διδύμων – Τοξότη.

Ο Άρης του William Burroughs - σπάνια περίπτωση - εντάσσεται και στις τρεις από τις παραπάνω κατηγορίες. Καθώς στον Καρκίνο βρίσκεται σε πτώση, κοινός παράγοντας στις τρεις αυτές καταστάσεις του πλανήτη είναι ο περιορισμός του στην εσωστρέφεια του Καρκίνου, η ανικανότητά του να εκφραστεί άμεσα και υγιώς, η συσσώρευση της ενέργειάς του και, ως αποτέλεσμα, σποραδικά εκρηκτικά ξεσπάσματα, μερικές φορές απρόβλεπτα, αναιτιολόγητα, αυτοκαταστροφικά.

Η ανάδρομη κατάσταση στον Καρκίνο και η χορήγηση από τη Σελήνη στην ακμή του 4ου ενισχύει επιπλέον την προσκόλληση στο παρελθόν μέσω θεμάτων του κόκκινου πλανήτη. Ο Burroughs είχε για δώρο το πρώτο του πιστόλι σε ηλικία οχτώ ετών και σίγουρα για όλη την υπόλοιπη ζωή


του η ενασχόληση με τα όπλα ικανοποιούσε την ανάγκη (Άρης) να νιώθει συνδεδεμένος με τις ρίζες και την οικογενειακή του παράδοση (Καρκίνος) μέρος της οποίας είναι και το δικαίωμα της οπλοκατοχής. Από τη θέση στον Καρκίνο πλαισιώνεται και η σύνδεση του Άρη με μια υπερβολική τάση αυτοπροστασίας στα όρια του ψυχαναγκασμού: ο συγγραφέας συνήθιζε να λέει πως «ένας άντρας δεν είναι ποτέ επαρκώς οπλισμένος» και από δεκαπέντε χρονών κοιμόταν σ’ όλη του τη ζωή με το τριανταοχτάρι του δίπλα από το μαξιλάρι. Η Σελήνη στον 4ο αγαπά επίσης τη συλλογή αντικών[7] και ο χορηγούμενος Άρης, ως κυβερνήτης του 2ου οίκου, κάνει αισθητή την παρουσία του και στα «αποκτήματα» του Burroughs, που εκτός από πυροβόλα όπλα κατείχε και συλλεκτικά σπαθιά και μαχαίρια από το παρελθόν, τα αγαπημένα του κειμήλια.

Η απόσταση Άρη - Πλούτωνα στον χάρτη του Burroughs υπερβαίνει τις έξι μοίρες για να θεωρηθεί σύνοδος. Η μόνη πτολεμαϊκή όψη είναι το τετράγωνο με τη Λίλιθ (Κριός στον 1ο) που είναι γεωμετρικό σημείο και όχι πλανήτης – εξάλλου, επαφές του Άρη με τον Πλούτωνα ή τη Λίλιθ μόνο να «ελαφρύνουν» τη θέση του δεν θα μπορούσαν. Κατά μία άποψη, στις όψεις που θεωρούνται προϋπόθεση για να μη θεωρηθεί ένας πλανήτης άνοπτος συμπεριλαμβάνεται και η χιαστί (150ο), όπως η σχέση του Άρη του Burroughs με την πολυαστρία του 12ου. Όμως η χιαστί αφορά  πλανήτες που δεν συνδέονται ζωδιακά ούτε κατά στοιχείο, ούτε κατά ποιότητα, πρόκειται δηλαδή για μια σχέση ασυνεννοησίας (μη – αναγνώρισης) μεταξύ των πλανητών του γενέθλιου χάρτη. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στον άνοπτο πλανήτη: μην έχοντας διαλογική  (αρμονική μέσω τριγώνου, ανταγωνιστική με την αντίθεση κ.λπ.) σχέση με τους άλλους πλανήτες του χάρτη, αυτονομείται όταν ενεργοποιηθεί και μπορεί να δράσει ξαφνικά και χωρίς έλεγχο, χωρίς δηλαδή να επηρεάζεται από τα υπόλοιπα στοιχεία (πλανήτες) που συγκροτούν την προσωπικότητα του ατόμου.




Με Άρη στον 5ο οίκο ο Burroughs έδινε στον κόκκινο πλανήτη κατά καιρούς ανώδυνα περιθώρια δημιουργικής εκτόνωσης, ώστε να τον κρατά όπως λέμε «σε καταστολή». Τέτοια παραδείγματα είναι η τεχνική «cut up» στα γραπτά του (κάθε είδους κοψίματα είναι πολύ αγαπητά στον Άρη), ο τεμαχισμός δηλαδή του ολοκληρωμένου κειμένου και η τυχαία αναδιάρθρωσή του ή το χαρακτηριστικό του χόμπι να «ζωγραφίζει» πυροβολώντας κουτιά χρωματιστών σπρέι στήνοντάς τα μπροστά σε άδειους καμβάδες, τεχνική που βάφτισε «shotgun art». Παρ’ όλα αυτά, από συνολικά επιβαρυμένους - όπως ο υπό εξέταση – χάρτες δεν μπορούν να αποκλειστούν οι κίνδυνοι ξαφνικών επώδυνων εκδηλώσεων. Μια τέτοια εκδήλωση στον Burroughs
προέκυψε το 1939 με την ενεργοποίηση γενέθλιου Άρη από άξονα 4ου–10ου και Κρόνου/Σελήνης Ηλιακού Τόξου: για να εντυπωσιάσει έναν υποψήφιο εραστή (η αμφιφυλοφιλία του αποτελεί επίσης μια ένδειξη αντισυμβατικής έκφρασης του Άρη στον 5ο), ως άλλος Βαν Γκογκ, έκοψε το μικρό του δάχτυλο. Το περιστατικό στάθηκε αφορμή για το διήγημα
The Finger και για την πρώτη επίσκεψη του εικοσιπεντάχρονου συγγραφέα στο ψυχιατρείο.

Για την ερμηνεία του Άρη εκτός ορίων στον Καρκίνο αξίζει να προηγηθεί η (εκτεταμένη, αλλά ενδιαφέρουσα) παρενθετική αναφορά σε μια συμπατριώτισσα του Burroughs που η συνοδεία του πλανήτη της δράσης καθόρισε εντυπωσιακά τη ζωή της. Η γοητευτική κυρία που στοχεύει ανάποδα χρησιμοποιώντας το καθρεφτάκι της είναι η Annie Oakley[8] ή, όπως την ονόμαζαν οι χιλιάδες θαυμαστές της, «Μικρή, Σίγουρη Βολή» (Little Sure Shot). Ο Άρης, παραδοσιακός κυβερνήτης του Ωροσκόπου της, ήταν εκτός ορίων και ανάδρομος όπως στον χάρτη του Burroughs. Επιπλέον, σε σχέση χιαστί με  Ήλιο – Μεσουράνημα, υποσχόταν επίσης να δράσει «του κεφαλιού του». Η ριζική διαφορά με τον Burroughs είναι πως ο Άρης της Oakley  βρίσκεται στο απέναντι ζώδιο, τον Αιγόκερω, το ζώδιο της έξαρσής του.


Η Oakley γεννήθηκε το 1860 σε μια ξύλινη καλύβα αγροτικής περιοχής του Οχάιο. Όπως ο Burroughs, έτσι και η Annie πρωτοχειρίστηκε όπλο στα οχτώ της χρόνια, μα υπό διαφορετικές συνθήκες. Είχε μείνει ορφανή από τα έξι και η ανάγκη για επιβίωση την ανάγκασε να κυνηγάει στην ύπαιθρο με το ντουφέκι του πατέρα της. Σύντομα απέκτησε άριστες σκοπευτικές ικανότητες και, με τα θηράματα που πουλούσε σε κατοίκους και ξενοδοχεία του Οχάιο, κατάφερνε να συντηρεί τη μητέρα και τα έξι της αδέρφια (Σελήνη Καρκίνος στον 8ο, τρίγωνο Ωροσκόπος). Στα δεκαπέντε της κέρδισε σε διαγωνισμό σκοποβολής τον δημοφιλή δεξιοτέχνη σκοπευτή Frank Butler και αργότερα τον παντρεύτηκε (Άρης αντίθεση Αφροδίτη, Πλούτωνας κυβερνήτης Ωροσκόπου σύνοδος 7ος). Έπειτα, συνοδοί του Άρη, ο Ήλιος και το Μεσουράνημα στον Λέοντα άρχισαν να κάνουν εντονότερη την παρουσία τους. Το σκοπευτικό ζευγάρι εντάχθηκε το 1885 στο Wild West Show του Buffalo Bill και η Annie, που ποτέ της δεν έριξε έστω και μια αποτυχημένη βολή στις ριψοκίνδυνες επιδείξεις της, έγινε το ιστορικό παράδειγμα επικράτησης του φύλου της σε μια εντελώς ανδροκρατούμενη εποχή και δραστηριότητα.

Το επίτευγμά της είναι χαρακτηριστικό της υγιούς δράσης ενός εκτός ορίων πλανήτη. Οι κοινωνικοί πλανήτες (οι πλανήτες μέσω των οποίων συνδεόμαστε με την κοινωνία) Δίας[9] και Κρόνος, σαν να συμμορφώνονται με τον Ήλιο, δεν παρεκκλίνουν ποτέ από την τροχιά του στην εκλειπτική. Έτσι, οι προσωπικοί πλανήτες εκτός ορίων συμπεριφέρονται σαν αντάρτες που αμφισβητούν την εξουσία (Ήλιος), τα κοινωνικά «πρέπει» και τους περιορισμούς (Κρόνος), τους νόμους, τα ήθη, τις πεποιθήσεις (Δίας)  της εποχής και μερικές φορές, όπως στην περίπτωση της Annie Oakley, τους υπερβαίνουν.


Ακολούθησαν δωρεές σε ιδρύματα για ορφανά και η πρόταση της
Oakley στον Πρόεδρο McKinley να εντάξει στον στρατό των ΗΠΑ σώμα μάχιμων γυναικών σκοπευτριών. Το 1901 ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα της άφησε μερική παραλυσία, αλλά ανέκαμψε εντυπωσιακά (ίδιο Άρη είχε η Frida Kahlo) και συνέχισε τις επιδείξεις και τον αγώνα της για μορφωμένες, δυναμικές και ανεξάρτητες γυναίκες. Η ζωή της έγινε μιούζικαλ με τίτλο «Annie Get Your Gun» και προσκλήθηκε από τον Thomas Edison για επίδειξη σε μια από τις πρώτες κινηματογραφικές απόπειρες της ιστορίας (https://video.link/w/t2JYb). Όταν συστήθηκαν, το πρώτο πράγμα που ρώτησε τον Edison ήταν αν σχεδίαζε να εφεύρει και ηλεκτρικά ντουφέκια.

 



 Ας φανταστούμε τώρα όλη αυτή την εντυπωσιακή εκτός ορίων δυναμική, μην μπορώντας να εκφραστεί, αλλά να βράζει εγκλωβισμένη στο σκληρό καβούκι του Καρκίνου. Ο Άρης υπό περιορισμό δεν πρόκειται ποτέ να συμφιλιωθεί με το άτομο, ούτε να το συνοδέψει στην πορεία του προσφέροντάς του ενέργεια και επιτυχίες. Γι’ αυτό και  άτομα με Άρη σ’ αυτήν την κατάσταση αποφεύγουν ανταγωνιστικές καταστάσεις και συχνά διανύουν μακρές περιόδους κατάθλιψης. Βεβαίως, ο δυναμισμός του πλανήτη και η φιλοδοξία του δεν αλλάζουν, ούτε μειώνονται κατ’ ελάχιστο. Ενεργοποιούμενος κατά καιρούς από διελεύσεις ή προόδους βρίσκει την ευκαιρία να ξεσπάσει με σκοπό την αυτοεπιβεβαίωση. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις και επειδή το άτομο δεν έχει συνηθίσει να διαχειρίζεται την ενέργειά του, ο Άρης μπορεί να γίνει επιδεικτικός, αδέξιος, εκρηκτικός, ανεξέλεγκτος. Εδώ - ειδικά χωρίς γενέθλιες διευκολυντικές όψεις - δεν γίνεται λόγος για υπέρβαση κοινωνικών ορίων, αλλά για περιφρόνηση ή παραβίασή τους.

Η σύγκριση στην πράξη αναδεικνύει τη διαφορά με σκληρή σαφήνεια: Μια από τις γνωστές ατραξιόν της Annie Oakley ήταν να πυροβολεί το τσιγάρο που είχε στα χείλη ο άντρας της από τα τριάντα βήματα. Μάλιστα, το 1887 σε περιοδεία της στο Βερολίνο ο πρίγκιπας Γουλιέλμος (αργότερα αυτοκράτορας της Γερμανίας) επέμεινε να είναι ο ίδιος  στον στόχο. Αντιστοίχως, το πιο γνωστό περιστατικό από τη ζωή του William Burroughs συνέβη σε ένα πάρτι με φίλους, πολύ ποτό και αμφεταμίνες στην πόλη του Μεξικού το βράδυ της 6ης Σεπτεμβρίου 1951[10]. Πρότεινε στη γυναίκα του να βάλει στο κεφάλι της το ποτήρι του τζιν για να παίξουν το κόλπο του Γουλιέλμου Τέλλου με το μήλο και την πυροβόλησε κατευθείαν στο μέτωπο.


     


                        

Ο εκτός ορίων πλανήτης του βρισκόταν υπό την επιρροή διελαύνοντα Πλούτωνα (μισό τετράγωνο), Κρόνου (τετράγωνο ανοχής τριών μοιρών) και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή συμμετείχε με ενάμισι τετράγωνο και η Σελήνη. Πιο ενδεικτική η προοδευμένη Σελήνη του Burroughs στον Σκορπιό σε τρίγωνο ακριβείας με τον γενέθλιο Άρη του. Είναι η πρώτη όψη που σχηματίζει με την είσοδό της στον 7ο οίκο (3ο Σκορπιού) του προοδευτικού χάρτη και λειτουργεί ως ενεργοποιητής.

 


  

Ο προοδευμένος Ήλιος υποδεικνύει επιπλέον πως η συγκεκριμένη χρονιά θα ήταν μοιραία σε σχέση με τον Άρη του ειδώλου της αμερικάνικης underground σκηνής. Αυτό γιατί βρίσκεται σε σημαντική μοίρα μιας προγενέθλιας έκλειψης (29/09/1913),  καθοριστικής για τον Άρη του. Όπως φαίνεται στο Bi-wheel, πρόκειται για έκλειψη σε Ταυ - τετράγωνο με Άρη-Δία και βρίσκεται, συγχρόνως, σε τετράγωνο ακριβείας με τον γενέθλιο Άρη του Burroughs. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης έκλειψης (6ο, 25΄ Ζυγού) είναι πως ο άξονας των Δεσμών (Β. Δεσμός 23ο,19΄ Ιχθύων) είναι σε σύνοδο με τον άξονα αντισκιάς (23ο,35΄Ιχθύων) – (σαν να μην έφταναν αυτά, συνοδεύει και η Λίλιθ). Ο προοδευμένος Ήλιος του Burroughs από την ίδια μοίρα (23ο, 43΄ Ιχθύων) τη συγκεκριμένη περίοδο προετοίμαζε το έδαφος για την εκδήλωση κάποιας ιδιαίτερα ριψοκίνδυνης ενέργειας (Άρης-Δίας) και υπό αυτή την οπτική, το τρίγωνο Άρη – Δία (τρίγωνο και με γεν. Μεσουράνημα) ως όψη ημέρας στις διελεύσεις μπορεί να μην είναι συμπτωματικό ως προς την εκδήλωση του γεγονότος. Συνηγορούν επίσης οι εκλείψεις της χρονικής περιόδου του περιστατικού[11] που συμπίπτουν όλες στον άξονα 1ου-7ου του γενέθλιου και του χάρτη ηλιακής επιστροφής του Burroughs. Επιπλέον, ο προοδευμένος Ουρανός «διορθώνει» με ακρίβεια (σύγκλιση 0ο,04΄) το τρίγωνο (ανοχής 2ο) με τη γενέθλια Σελήνη, όψη αποθηκευμένη και στη «μνήμη» της προγενέθλιας έκλειψης.

 

Στο Biwheel η ηλιακή επιστροφή και απ’ έξω η τρέχουσα σεληνιακή επισημαίνοντας με την εφαρμογή των ακμών την κρισιμότητα του μήνα. Η συνέργεια Άρη- Δία (στους Ιχθείς ο μεν ανεξέλεγκτος, ο δε σε κυριαρχία) αποτυπώνεται και στη σύνοδό τους στο χάρτη ηλιακής επιστροφής σε τετράγωνο με τη γενέθλια σύνοδο Σελήνης – Κρόνου[12] στην ακμή 4ου (10-11ο Διδύμων). Ιδιαίτερα ενδεικτικός είναι επίσης ο Ουρανός η. ε. σε σύνοδο με γενέθλιο Άρη και ο φορτωμένος 12ος και 8ος, αλλά φυσικά το γεγονός επισφραγίζεται από την ακριβή τοποθέτηση του Πλούτωνα στην ακμή 7ου.

Θα άξιζε να συγκρίνει κανείς τα βασικά δομικά στοιχεία του Πλούτωνα η. ε. (κυβερνήτης Μεσουρανήματος στην ακμή 7ου, αντίθεση με  Ήλιο) με τον γενέθλιο χάρτη του Snow Clyde[13] για να διαπιστώσει πως όσο επιβαρυμένος κι αν είναι ένας χάρτης, μπορούν να βρεθούν διέξοδοι. Πρέπει δηλαδή να υπογραμμιστεί πως, παρ’ όλα τα προαναφερόμενα, το τραγικό περιστατικό δεν δικαιολογείται κατά κανέναν τρόπο - η Αστρολογία δεν δικηγορεί. Ο άνθρωπος οφείλει να είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του αναγνωρίζοντάς τες ως επιλογές του, όπως και ο ίδιος ο Burroughs δεν συγχώρεσε τον εαυτό του ποτέ. O μόνος που επιχείρησε να τον δικαιολογήσει ήταν ο μεξικάνος συνήγορος που τον έβαλε να καταθέσει πως είχε επάνω του το πιστόλι γιατί θα το πούλαγε σε κάποιον φίλο του και εκπυρσοκρότησε κατά λάθος, ενώ έλεγχε αν ήταν οπλισμένο. Έπειτα από δεκατρείς μέρες κράτησης τον απελευθέρωσε ο αδερφός του με εγγύηση και, καθώς η δίκη αναβαλλόταν διαρκώς, κατάφερε να επιστρέψει στις ΗΠΑ αποφεύγοντας την ποινή δύο ετών με αναστολή που εκδόθηκε ερήμην του. Εν αναμονή της δίκης ο ίδιος ο δικηγόρος του διέφυγε στη Βραζιλία καταζητούμενος για φόνο, επειδή πυροβόλησε έναν νεαρό που κατά λάθος του έκανε ζημιά στην Cadillac. Φαίνεται πως ο Burroughs τον είχε επιλέξει κι αυτόν μέσω διασυνδέσεων 12ου οίκου.

     


Joan Volmer: 04/02/1923, (άγνωστη ώρα), Loudonville, κομητεία Albany, Ν. Υόρκη. Άσκησε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του πρώιμου κύκλου της γενιάς των Beat και υπήρξε η μούσα τους. Το 1944 παντρεύτηκε  έναν φοιτητή Νομικής με τον οποίο έκαναν μια κόρη τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς. Όταν εκείνος στρατεύθηκε για τον Β΄ Παγκόσμιο, η Joan, φοιτήτρια ακόμη, συγκατοίκησε με την Edie Parker (μελλοντική σύζυγο του Jack Kerouac) και το διαμέρισμά τους έγινε στέκι ομάδων καλλιτεχνών και χρηστών απ’ όπου ξεπήδησε το κίνημα των Beat. Σύντομα πήρε διαζύγιο λόγω των συναναστροφών της και του εθισμού στις αμφεταμίνες. Ο Allen Ginsberg την «ταίριαξε» με τον  Burroughs (που ήταν και εραστής του), καθώς ένοιωθε τους δυο σαν οικογένειά του. Η σχέση της με τον Burroughs ενδυναμώθηκε όταν εκείνος τη φρόντισε κατά την εισαγωγή της σε νοσοκομείο λόγω ψυχωτικών επεισοδίων. Υπέγραψαν  σύμφωνο συμβίωσης και 21/07/1947 γεννήθηκε ο γιος τους William στο Τέξας. Μετεγκαταστάθηκαν από εκεί στο Μεξικό για να αποφύγει ο Burroughs ένταλμα για καλλιέργεια και εμπορία. Τη μέρα του περιστατικού είχε σύνοδο Ήλιου – Ουρανού στις προόδους σε αντίθεση από διελαύνοντα Ήλιο και τρίγωνο από Ουρανό. Ο θάνατός της είναι κεντρικό θέμα στην ταινία Beat (2000).

Πηγές (ό,τι δεν αναφέρεται στις σημειώσεις)

Wikipedia

https://realitystudio.org/biography/documents-on-the-death-of-joan-vollmer-burroughs/

https://www.thevintagenews.com/2017/01/25/influential-writer-william-burroughs-accidentally-shot-and-killed-his-wife-while-demonstrating-his-william-tell-act/

https://www.beatdom.com/burroughs-woodcut/amp/

https://popaganda.gr/stories/william-s-burroughs-facts/

https://www.lyrikline.org/en/poems/death-william-burroughs-

https://www.openculture.com/2018/07/joan-vollmer-wife-william-burroughs-allegedly-shot-playing-william-tell.html

https://www.dazeddigital.com/artsandculture/article/23472/1/things-you-might-not-know-about-william-s-burroughs

https://www.flavorwire.com/148558/97-things-you-didnt-know-about-william-s-burroughs

http://zeroequalstwo.net/the-connection-between-lovecraft-and-burroughs/

https://www.britannica.com/biography/Annie-Oakley-American-markswoman

https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File%3AAnnie_Oakley_shooting_glass_balls%2C_1894.ogv

https://www.pbs.org/wgbh/americanexperience/features/oakley-star/



[1] 05/02/1914, 7:40 π.μ., St Louis, Missouri, ΗΠΑ. Πηγή: astro.com

[2] Α. Βιστωνίτης, Ουίλιαμ Μπάροουζ: o επικηρυγμένος της λογοτεχνίας, https://www.tovima.gr/2014/02/17/vimagazino/oyiliam-mparooyz-o-epikirygmenos-tis-logotexnias/

 

[3] Γυμνό γεύμα: πρώτη έκδοση στην Ελλάδα: «Απόπειρα», 2003, μτφ. Γιώργος  Γιούτας. Το 1991  

  κυκλοφόρησε η ομώνυμη ταινία του David Cronenberg.

[4] Τζάνκι, εξομολογήσεις ενός απεξαρτηθέντος: πρώτη έκδοση: «Τόπος», 2009, μτφ. Γιώργος  Μπέτσος.

[5] Α. Βιστωνίτης, ό. π. (η υπογράμμιση δική μου)

[6] Χαϊδευτικό του 38 special snub-nose (κοντόκανο με ανασηκωμένη μύτη) revolver.

[7] Ο πατέρας του διατηρούσε επίσης κατάστημα εμπορίας αντικών.

[8] 13/08/1860, 12:00 (μεσημέρι), North Star, Ohio, ΗΠΑ. Πηγή: astro.com

[9] Ο Δίας αποκλίνει σπάνια και για ελάχιστα λεπτά της μοίρας.

[10] Στο βιογραφικό Stray Bullet περιγράφεται μια εικόνα από το μεσημέρι της ίδιας ημέρας που σαν να προαναγγέλλει ή να προειδοποιεί για το τραγικό περιστατικό, όταν ο αναρχικός συγγραφέας «άκουσε έξω απ’ το σπίτι έναν πλανόδιο ακονιστή μαχαιριών. Καθώς είχε αγοράσει απ’ το Εκουαδόρ ένα συλλεκτικό προσκοπικό μαχαίρι με μεταλλική λαβή, σκέφτηκε να το πάει στον πλανόδιο. Έπειτα από τριάντα πέντε χρόνια στην εισαγωγή του Queer [Αδερφή, «Πλέθρον», 1998, μτφ. Αν. Μιχάλη] ανακαλούσε εκείνη τη στιγμή, τον πλανόδιο με τη μικρή του σφυρίχτρα, την σταθερή πορεία με το καροτσάκι του, μια αίσθηση απώλειας και θλίψης που τον τριγύριζε όλη μέρα και φούντωσε καθώς πλησίαζε το καροτσάκι, τόσο που δεν μπορούσε να ανασάνει κι ένιωθε δάκρυα να κυλούν στο πρόσωπο»The Stray Bullet: William S. Burroughs in Mexico, Jorge GarciaRobles, Daniel C. Schechter, University of   Minnesota Press, 2013, σ. σ. 109–113.

[11] 16/08/1951: 23ο Λέοντα-Υδροχόου (σύνοδος γεν. Ερμής), 01/09/1951: 8o Παρθένου (την 6η /9ου ενεργοποιείται από διελαύνουσα Αφροδίτη), 15/09/1951: 21o Παρθένου-Ιχθύων, δύο μόλις μοίρες απόσταση από τον άξονα αντισκιάς - Δεσμών της προγενέθλιας έκλειψης και του προοδευτικού Ήλιου του Burroughs.

[12] Σε ένα τόσο τραγικό γεγονός η εν λόγω γενέθλια σύνοδος δεν θα μπορούσε να μην πλήττεται και από ηλιακό τόξο: Δίας η. τ. τετράγωνο ακριβείας με γεν. Κρόνο (επίσης, Άρης η.τ. αντίθεση γεν. Αφροδίτη 0,36΄ και Ωρ. η.τ. στην ακμή 2ου-8ου, τετράγωνο γεν. Άρης 0,53΄, Ουρανός η.τ. σύνοδος άξονα γεν. Δεσμών 1ου-7ου 0,40΄).

[13] «Ένας αξιοσέβαστος Πλουτώνιος Πολίτης»,

   βλ., http://cosmo-biology.blogspot.com/2016/10/blog-post.html   

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H BABY M ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ – ΟΥΡΑΝΟΥ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ SAMUEL BECKET

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΔΙΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ - ΓΕΝΕΘΛΙΟI ΧΑΡΤΕΣ ΤΟΥ 1856 - ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ - Μέρος 1