Ένα ατυχές επεισόδιο - H περίπτωση του Miles Davis στις 25 Αυγούστου 1959

H περίπτωση του Miles Davis στις 25 Αυγούστου 1959

Toν Αύγουστο του 1959 o Miles Davis ήταν ήδη 33 χρόνων και 33 μηνών. Συμβολική θα έλεγες ηλικία. Ηλικία που απαιτούσε μία κάποιου είδους θυσία. Μόλις τον ίδιο μήνα είχε εκδώσει το καλύτερο jazz άλμπουμ όλων των εποχών, το Kind of Blue. Πρώτο σε πωλήσεις και αναγνωρισμένο το 2009 από τις Ηνωμένες Πολιτείες ως National Treasure. Παρά τη δόξα του όμως για να προχωρήσει στο δρόμο της επιτυχίας, φαίνεται ότι έπρεπε να πληρώσει κάποια «διόδια» για να μπορέσει να προχωρήσει κι αυτά μάλλον εμφανίστηκαν με τη μορφή εμπλοκής με το νόμο.

Στις 25 Αυγούστου λοιπόν (πηγή Wikipedia) ο Miles ηχογραφούσε στο night club Birdland στη Νέα Υόρκη μία ηχογράφηση παραγγελία από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ. Κι έκανε το διάλειμμα του έξω από το club. Καθώς συνόδεψε κάποια στιγμή μία ξανθιά γυναίκα σε ένα ταξί, ένας αστυνομικός, ο Gerald Kilduff του είπε να τραβήξει το δρόμο του. Ο Davis απάντησε ότι δούλευε στο club και δεν μπορούσε να φύγει. Τότε ο αστυνομικός τον συνέλαβε και τον άρπαξε καθώς εκείνος προσπάθησε να προστατευτεί. Οι μάρτυρες είπαν ότι ο αστυνομικός χτύπησε με το κλομπ στο στομάχι στον Davis, χωρίς κανένα λόγο. Δύο άλλοι ντετέκτιβ κρατούσαν πίσω το πλήθος, ενώ ένας τρίτος αστυνομικός πλησίασε από πίσω τον Davis και τον χτύπησε στο κεφάλι. Ο Davis οδηγήθηκε στη φυλακή, με την κατηγορία ότι επιτέθηκε σε ένα αστυνομικό και στη συνέχεια οδηγήθηκε στο νοσοκομείο όπου του έγιναν ράμματα. Αποφυλακίστηκε με εγγύηση 529 δολάρια (σημερινά περίπου 4.700). Ως τον Ιανουάριο του 1960 οι κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν ήταν απρεπής συμπεριφορά και απειλή πρόκλησης σωματικής βίας. Το συμβάν άλλαξε την στάση του Davis απέναντι σε αυτά που συνέβαιναν στη χώρα του σε σχέση με τις φυλετικές διακρίσεις και τον έκανε να αναιρέσει τις ελπίδες που είχε ότι κάτι επιτέλους είχε αρχίσει να προοδεύει στη χώρα.

Τι είναι αυτό λοιπόν που λέμε στην καθομιλουμένη «κακιά στιγμή»; Αυτό που φέρνει ξαφνικά τα πάνω κάτω, εκεί που όλα φαίνεται να πηγαίνουν καλά;

Στο γενέθλιο ωροσκόπιο του Davis (πηγή astro.com με βαθμολογία αξιοπιστίας ΑΑ) έχει αρκετά σημεία που τον ταλαιπώρησαν στη ζωή του. Ο Ήλιος στον 12ο οίκο έδωσε έναν άνθρωπο που έδινε το φως του γενικά τη νύχτα, με κάποιες τάσεις να μην αναγνωρίζει επακριβώς τα όρια, που του έδινε το ανοικτό τετράγωνο του Ήλιου με τον Δία. Παράλληλα σε εξάγωνο με τον Ουρανό, σταδιακά αποτέλεσε το σταθμό παραγωγής εξαίρετης καλλιτεχνικής δημιουργίας που άνοιξε δρόμους στον καλλιτεχνικό χώρο.

Ο κυβερνήτης του ωροσκόπου του Ερμής, ήταν στον Ταύρο, άλλο ένα ζώδιο καλλιτεχνικής φύσης. Συνδυάζοντας τις φύσεις των Διδύμων και του Ταύρου, ο Davis είχε μία μακριά καριέρα, εξερεύνησε πολλά πεδία καλλιτεχνικά και είχε και τις παλινδρομήσεις του με την αποχώρηση και την επιστροφή του μετά από πολλά χρόνια.

Ο Ερμής αυτός στον 12ο όμως ήταν σε αντίθεση με μία σύνοδο Σελήνης Κρόνου ακριβείας. Κι αυτό τον ταλαιπώρησε για πολλά χρόνια από κατάθλιψη και προβλήματα ψυχολογικά αλλά και σωματικά. Ήδη από το 1949 ήταν μέσα στην ηρωίνη και για να συντηρήσει το πάθος του έμπλεξε με την πορνεία, ως νταβατζής, επιβλέποντας επτά κοπέλες. Αν και ξέφυγε όμως από την ηρωίνη με υποστήριξη της οικογένειας του,  δεν κατάφερε να απομακρυνθεί ποτέ από την κοκαΐνη.

Αλλά πέρα από τα ναρκωτικά αντιμετώπισε κι άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας,  όλα διαβήτη, πνευμονία, εγκεφαλικό και προβλήματα με τους συνδέσμους του στους γοφούς λόγω αναιμίας. Έκανε εγχείρηση για πολύποδες στις φωνητικές χορδές το 1956 και έσπασε και τα δύο του πόδια από αυτοκινητιστικό ατύχημα το 1972. Το 1971 λόγω των προβλημάτων υγείας του για 5 χρόνια εξαφανίστηκε από το προσκήνιο. Τελικά πέθανε από πνευμονία και αναπνευστική ανεπάρκεια το 1991 στην Καλιφόρνια.

Τα προβλήματα υγείας του μπορούν να συσχετιστούν ζωδιακά με διάφορους παράγοντες. Η περίσσεια νερού στο χάρτη του συνδέεται παραδοσιακά με υψηλό ζάχαρο, η πνευμονία με το ζώδιο του ωροσκόπου του, τα προβλήματα με τις φωνητικές χορδές από την αντίθεση του Κρόνου στον Ερμή που ήταν στο ζώδιο του Ταύρου (φωνή). Η κατάθλιψη με τη θέση και τις όψεις της Σελήνης (μία Σελήνη που κάνει ταυτόχρονα σκληρή όψη με Δία και Κρόνο θεωρείται στην ψυχολογική αστρολογία πιθανή ένδειξη μανιοκατάθλιψης), ενώ η συμμετοχή του Ποσειδώνα που έκλεινε ένα μεγάλο σταυρό στα σταθερά ζώδια δημιουργούσε εξαρτήσεις αλλά και θυματοποίηση, παράλληλα όμως τον οδηγούσε σε εξαίρετη καλλιτεχνική δημιουργία.

Ο χάρτης του βέβαια είχε διεξόδους. Η Σελήνη στο ζώδιο που είναι σε σύνοδο με Κρόνο και με τρίγωνα σε Άρη και Πλούτωνα έδινε διέξοδο συναισθηματική, αν και όχι με τόσο καθώς πρέπει τρόπο, καθώς ενέπλεκε σχέσεις και συνεργασίας της νύχτας. Ο Ήλιος είχε λιγότερες διεξόδους και δεν έδωσε ίσως όσα θα μπορούσε το δυναμικό του, λόγω των περιορισμένων όψεων που είχε. Στην πάλη του φωτός με το σκοτάδι, μάλλον το σκοτάδι νίκησε μέσα του, αλλά παράλληλα έδωσε και το καλλιτεχνικό του αποτύπωμα στον κόσμο. Ίσως και λόγω ανωμαλίας της φωνής του μετά την εγχείρηση πολύποδα που είχε το 1955 οι φίλοι του τον αποκαλούσαν Prince of Darkness.

Δεν επρόκειτο για κανένα παιδάκι επομένως και είχε επιδείξει και σε άλλες περιπτώσεις αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά. Όμως όπως έχει γίνει σε όλες τις περιπτώσεις ρατσιστικής βίας, το ζητούμενο είναι το ίδιο το γεγονός της απρόκλητης καταστολής κι όχι ο χαρακτήρας του εκάστοτε ατόμου.

Ας δούμε καταρχήν τις διελεύσεις την ημέρα του επεισοδίου, για να πάρουμε μία αίσθηση. Από ότι φαίνεται ο Πλούτωνας έκανε ένα τετράγωνο με τον Ήλιο του, όψη, που όταν συμβαίνει συμβουλεύουμε γενικά τους ενδιαφερόμενους να αποφεύγουν εμπλοκές με το νόμο. Παράλληλα η Σελήνη εκείνη την ημέρα ξεκινούσε την πορεία της από τις 19 Ταύρου ως τις 1 Διδύμων, ενεργοποιώντας με τη σειρά όλο το σταθερό σταυρό του, πρώτα την αντίθεση με τη Σελήνη και τον Κρόνο, μετά το τετράγωνο με τον Ποσειδώνα και στο τέλος το τετράγωνο με τον Δία και τη Λίλιθ. Ήταν μία από κείνες τις μέρες δηλαδή που παθαίνεις ατύχημα στο σπίτι, βγαίνεις και τρακάρεις, στο νοσοκομείο σου κάνουν λάθος ένεση και λιποθυμάς και όταν γυρίσεις σπίτι, βλέπεις ότι σου έχουν κάνει διάρρηξη.

Πέρα από αυτές τις αρκετά ξεκάθαρες διελεύσεις υπάρχει μία σειρά από πιο υπόγειες επιρροές, οι οποίες ίσως να μην αρκούν από μόνες τους να δώσουν το γεγονός, αλλά δημιουργούν ένα κλίμα. Ο Δίας σε σύνοδο με τον Κλήρο, πέρα από το γεγονός ότι ήταν η καλύτερη επαγγελματικά χρονιά του, του έδωσε ίσως και τη δυνατότητα να ξεφύγει από κάτι που θα μπορούσε να εξελιχθεί και χειρότερα ακόμα γι’ αυτόν. Ο Άρης από διέλευση είναι σε αντισκιά με τον προοδευτικό του Άρη κι αυτό ίσως επίσης να του έδωσε μία τάση να πάει κόντρα στην απρόκλητη διαταγή του αστυνομικού. Ερμής και Ουρανός πλαισιώνουν την ακμή του 4ου οίκου του, άρα κάτι θα έπρεπε να περιμένει κανείς ότι θα γίνει που θα τραβήξει για λίγο το χαλί κάτω από τα πόδια του.

Στο γενέθλιο χάρτη του ο Ωροσκόπος, που συχνά σχετίζεται με επεισόδια σωματικής βίας αλλά και με την «κακιά στιγμή» βρίσκεται στον κλήρο του κινδύνου που εμπλέκει την ακμή του 8ου και τον Κρόνο, που παραδοσιακά συνήθως είναι ο δικαστής ή ο νόμος.

H Σεληνιακή του επιστροφή έδινε ωροσκόπο Αιγόκερω, με τον ωροσκόπο στην ακμή του 9ου οίκου του γενέθλιου χάρτη του, που μας παραπέμπει σε εμπλοκή με το νόμο. Ο Κρόνος στον 12ο επίσης δεν είναι και πολύ τυχερή επιλογή, αλλά η σύνοδος της Σελήνης με τον Δία στον 12ο ίσως ισορροπεί τα πράγματα, άλλωστε το γεγονός δεν απασχόλησε μόνιμα τη ζωή του. Το τετράγωνο Ήλιου Δία της σεληνιακής πάντως που το έχει και στο γενέθλιο χάρτη του θα μπορούσε από κάποιους να θεωρηθεί όψη «αυθάδειας» ή τουλάχιστον υπερβολικής εμπιστοσύνης στον εαυτό που διαψεύδεται.

Φυσικά εδώ υπάρχει ο κίνδυνος να υιοθετήσει κανείς το γνωστό «πήγαινε γυρεύοντας», οπότε καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί με αυτή την ερμηνεία. Συχνά το «πήγαινε γυρεύοντας» ερμηνεύεται με βάση τις προκαταλήψεις των άλλων, για παράδειγμα είναι μάλλον σίγουρο ότι ο λευκός αστυνομικός θα θεώρησε ότι «πήγαινε γυρεύοντας» συνοδεύοντας στο ταξί μία όμορφη ξανθιά λευκή Αμερικανίδα. Όπως συχνά και ο βιαστής θεωρεί ότι μία γυναίκα «πήγαινε γυρεύοντας» επειδή φοράει ένα ρούχο που τον προκαλεί.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που απαντάται συχνά είναι ο συνδυασμός διελεύσεων και ηλιακού τόξου, που παρόλο που δεν συνδυάζεται κανονικά, εμφανίζει συχνά συμπτώσεις σε μοίρες. Έτσι στη μοίρα του Ποσειδώνα του Ηλιακού Τόξου είναι που εμφανίζεται ο διελαύνων Άρης, ενεργοποιώντας στην ουσία το μεγάλο σταυρό στα σταθερά ζώδια του Ηλιακού τόξου. Η είσοδος του Ουρανού στον Ταύρο επίσης μπορεί να θεωρηθεί ως ένα «πισώπλατο» χτύπημα, τόσο λόγω της πτώσης του πλανήτη στο ζώδιο, όσο και λόγω της συνόδου με τον Χείρωνα το γενέθλιο, αλλά και την παρουσία του στον 12ο οίκο.

Η ακόμη πιο ξεκάθαρα εμπλοκή του Άρη όμως αποκαλύπτεται, εάν εξετάσουμε τις εκλείψεις της χρονιάς. Εκεί θα δούμε ότι η αμέσως μετά επερχόμενη έκλειψη στις 17 Σεπτεμβρίου γινόταν ακριβώς στην ίδια μοίρα 23 Παρθένου / Ιχθύων, όπου υπήρχε και η διέλευση του Άρη την ημέρα του γεγονότος, αλλά επίσης βρισκόταν στο ηλιακό τόξο και η θέση του Ποσειδώνα του και κατ’ επέκταση όλου του σταυρού των σταθερών ζωδίων στο χάρη του. Άρα ο συνδυασμός Ηλιακό Τόξο – Εκλείψεις – Διελεύσεις έδινε γεγονός, καθώς όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι ο συνδυασμός από τρία συστήματα γενικά μας δίνει γεγονός. Κι αυτό χωρίς να έχουμε εμπλέξει άλλους πιο περίπλοκους παράγοντες, όπως μεσοδιαστήματα, αντισκιές, κλπ.




Το ότι το γεγονός θα είχε και συνέχεια όμως ίσως εμφανίζεται και από τη σχέση που είχε και η επόμενη έκλειψη με την σεληνιακή του επιστροφή, καθώς μοιράζονταν την ίδια μοίρα ωροσκόπου στην ακμή του 9ου οίκου του γενέθλιου χάρτη του, ενώ η έκλειψη αυτή γινόταν και σε αντίθεση με τον προοδευτικό Άρη του – ευτυχώς όμως παράλληλα έκανε τρίγωνο με τον Ωροσκόπο του.



Από αυτά συμπεραίνουμε ότι υπάρχουν παράγοντες που μας οδηγούν συχνά να βρισκόμαστε στον λάθος τόπο και χρόνο και ενώ φαίνονται ανεξήγητοι, είναι μάλλον επεισόδια που έχουν γραφτεί πριν από μας για μας και φαίνονται μεμονωμένα, ειδικά, αν φαινομενικά δείχνουν να τελειώνουν χωρίς μεγάλο κόστος, μέσα μας δημιουργούν μία κατάσταση που παραμένει.

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H BABY M ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ – ΟΥΡΑΝΟΥ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ SAMUEL BECKET

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΔΙΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ - ΓΕΝΕΘΛΙΟI ΧΑΡΤΕΣ ΤΟΥ 1856 - ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ - Μέρος 1